Lucia..

God morgon! Idag är det måndag och det börjar närma sig till jul , fan vad skönt att man slutar nästa tisdag och att man har haft alla prov avklarat . Jag ser verkligen fram i mot julen , jag ska åka upp till min släkt i Dalarna ska bli sjukt mysigt och roligt! har inte varit där på länge .. de jag skulle skriva var att det är Lucia idag :) (13 december) så det blir väll som vanligt att klassen går och kollar på Lucia tåget i år igen :P haha

undra varför dom flesta har för sig att Lucia var blond ? hon var ju svart hårig och kom från syrakusa och som dog på 300-talet . Man trodde också att djuren kunde prata under Lucianatten . Sen dess har vi följt denna tradition och vi tycker att det är lika kul för varje gång de är Lucia:)
Det var de ända jag skulle skriva , vi ses och hörs sen!
en oseriös bild på mig!!!!! :D :D DET GILLAR VI! ;)
puss / Lina<3

Kommentarer


Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback